Nog steeds worden veel websites gemaakt door reclamebureaus of webbouwers. Op zich is dat begrijpelijk, want vroeger ging je voor al je exposure naar een reclamebureau en sinds de opkomt van het internet ging je daarna naar een webbouwer. Anno nu zou je dat eigenlijk alleen maar moeten doen als je website weinig bijdraagt aan je doelstellingen. Als je website dus niet meer is dan een digitaal visitekaartje.
Website echt nodig?
Sommige bedrijven hebben helemaal geen website nodig, die kunnen bijvoorbeeld prima leads genereren via offline of via bijvoorbeeld Facebook. Een digitaal visitekaartje als website met wat contactgegevens is dan meer dan voldoende. Maar wat als je doelgroep zich echt online bevindt (dit geldt voor de meeste bedrijven) en je website dus een belangrijk sales-en marketingkanaal is geworden? Dan heb je echt een goede website nodig die leads en omzet genereert. En dan ben je niet meer aan het juiste adres bij een webbouwer of reclamebureau…
Online marketing is een vak apart
Als je leads wilt genereren via je website heb je een online marketing bureau nodig wat je helpt met je strategie, ontwerp, realisatie en online marketing. Het ontwerpen en bouwen van een website zonder content strategie of zonder conversiedoelen leidt niet tot meer leads en omzet. En voor wie de laatste 10 jaar gemist heeft…, online marketing is meer dan wat zoekwoorden verwerken in je tekst.
Online marketing omvat onder andere:
- content strategie
- conversiedoelen bepalen
- zoekwoorden-analyse
- SEO / SEA strategie
- SEO / SEA campagnes
- conversie-metingen
- gebruikersgedrag analyseren
- lead identificatie
- optimaliseren
Al die disciplines ga je niet bij een vormgever, webbouwer of reclamebureau vinden. Moet je website dus echt leads gaan genereren, ga dan op zoek naar een full service internetbureau. Geen idee waar je die vindt? Klik hier.